#احسان_القاضی_را_آزاد_کنید این دادخواست را امضا کنید تا خواستار آزادی بلافاصله احسان القاضی، دبیر رسانه مغرب امرجنت (Maghreb Émergent) و رادیو ام (Radio M) شوید که در الجزایر زندانی شده است.

20506 / 50000 signatures

بياناتك سرية للغاية ولذلك فهي محمية. يمكنك إلغاء الاشتراك في أي وقت بالنقر على رابط إلغاء الاشتراك الظاهر أسفل رسائل البريد الإلكتروني التي نبعثها. لديك أيضًا الحق في تعديل بياناتك وحذفها من خلال مراسلتنا عبر العنوان [email protected]

از کارزار گزارش‌گران بدون مرز (RSF) برای آزادی سریع احسان القاضی، سردبیر رسانه‌های الجزایری حمایت کنید 

که به گونه‌ای خودسرانه از ۲۴ دسامبر بازداشت و حقوق اساسی او در دفاع از خود نادیده گرفته شده است.

 

احسان القاضی دبیر ایستگاه رادیویی الجزایری رادیو ام و سردبیر سایت خبری مغرب امرجنت، روزنامه‌نگاری مستقل و از مدافعان سرسخت آزادی رسانه‌ها است و رسانه‌های او همواره دیدگاهی انتقادی به مقامات الجزایری و ارتش این کشور داشتند. او سال‌هاست که هدف اذیت و آزار سیاسی و قضایی قرار می‌گیرد و تهدید مقام‌های دولتی علیه او افزایش می‌یابد که شامل بازداشت‌های متعدد و رسیدگی کیفری به پرونده او می‌شود.

این دفعه، او پس از دو بار احضار در ماه نوامبر و پرسش و پاسخ توسط نیروهای امنیتی در ۲۴ دسامبر بازداشت شد، روز بعد هر دو رسانه او تعطیل شد و خود او نیز چهار روز بعد به زندان منتقل شد.

 

در ۱۵ ژانویه دادگاهی تایید کرد بازداشت او به دلیل تحقیقات درباره «جمع‌آوری غیرقانونی منابع مالی» و «به خطر انداختن امنیت کشور» انجام شده است که برای خانواده، همکاران و وکلای او غیرمنتظره بود چرا که به آنها گفته شده بود دادگاه در تاریخ ۱۸ ژانویه برگزار می‌شود و آنها از این تغییر آگاه نبودند، در نتیجه در دادگاه حضور نداشتند تا دلایل خود را برای دفاع از او ارائه کنند. یکی از وکلای او گفت: «این کار نقض حق او در دفاع از خود بود.»

 

بازداشت القاضی باعث بروز اعتراضاتی فراوان شده و حمایت گسترده جامعه بین‌المللی را به همراه داشته است، کارزاری که به ویژه توسط گزارش‌گران بدون مرز به راه افتاده است و طی آن پرونده او به سازمان ملل ارجاع داده شد و درخواستی مشترک برای آزادی او در همکاری با ۱۶ مالک و سردبیر رسانه‌های بین‌المللی تنظیم شد، از میان آنها می‌توان به دیمیتری موراتوف (Dmitry Muratov) سردبیر نوایا گازتا (Novaya Gazeta) اشاره کرد که در سال ۲۰۲۱ برنده جایزه صلح نوبل شد.

 

 

 ادامه بازداشت خودسرانه و محاکمه کاملا غیرعادلانه او غیر قابل تحمل است. زندان‌های الجزایر نباید برای ساکت کردن صدای روزنامه‌نگاران مستقل مورد استفاده قرار بگیرند.

 

از شما می‌خواهیم به سرعت این دادخواست را امضا کنید و از مقام‌های الجزایری بخواهید احسان القاضی را بی‌درنگ آزاد کنند و همه اتهام‌ها علیه او را لغو نمایند. #احسان_القاضی_را_آزاد_کنید

 

Publié le