افغانستان : در حمله به رادیو همصدا در ولایت تخار دو گزارش‌گر کشته شدند

گزارش‌گران بدون مرز (RSF) حمله به رادیو همصدا در شهر تالقان ولایت تخار را که در آن دو خبرنگار به قتل رسیدند، محکوم می‌کند.


به تاریخ ۱۶ دلو ۱۳۹۷ در ساعت ۵ پس از چاشت دو مرد مسلح به داخل رادیو رفته و پس از پرسیدن « کلان شما کجاست» بالای دو  همکار رادیو : شفیق آریا ۲۸ ساله گزارش‌گر و رحیم‌الله رحمانی ۲۶ ساله مجری برنامه اجتماعی آتش گشودند. که متاسفانه هر دو کشته شدند. رشید بشیر قوماندان پلیس تخار این حمله و کشته شدن همکاران رادیو همصدا را تایید و اعلام کرده است تحقیق و بررسی بالای این واقعه آغاز شده است.


رضا معینی مسوول دفتر افغانستان سازمان در این باره می‌گوید : «گزارش‌گران بدون مرز غم شریکی خود را با همکاران و خانواده شفیق آریا و رحیم‌الله رحمانی اعلام می‌کند. ما از پلیس می‌خواهیم که تحقیق و بررسی جدی را در باره این حمله و قتل همکاران رادیو انجام دهد.»


رادیو همصدا از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و یازده همکار دارد که هفت تن از آن‌ها زن هستند. این رادیو خصوصی متعلق به سیمین حسینی عضو شورای ولایتی تخار است. ایشان اعلام کرده‌اند که تا کنون هیچ تهدیدی برای فعالیت‌های رادیو دریافت نکرده‌اند.


در رده بندی جهانی آزادی رسانه‌ها در سال ۲۰۱۸ افغانستان از میان ۱۸۰ کشور جهان در رده ۱۱۸ قرار دارد.

Publié le
Mise à jour le 06.02.2019

افغانستان

تمام مطالب